Extra tryck i blicken =)

Nu har jag fixat klassiskt sotade ögon, här kommer mitt tips på hur man kan göra. 
 
 
 
Så här gjorde jag, först målade jag en sotsvart eyelinerlinje tätt intill den övre fransen. Jag började intill ögonvrån och lät linjen bli bredare ju längre ut mot ögonfransen den kommer. Couleur de Fleur Flytande eyeliner
 
Sedan lade jag svart puderskugga hela vägen från fransen till globlinjen och även en linje intill den undre fransen. Testa lite hur "stark" färg du vill ha. 
 
Efter det suddade jag ut kanterna så det inte är någon skarp kant. 
 
Runt kanterna suddar jag med lite hudfärgad puderskugga. Puderskuggan ger ett mjukt intryck, men färgen blir mer intensiv om man tar en fuktad pensel när man applicerar skuggan. 
 
Till sist använde jag svart kajal längs med den inre franskanten, lägg en linje med kajalen. Kolla så ingen hud syns. Kajalen mötte skuggan och eylinern. Avsluta med några lager mascara. 
 
Makeup  handlar om balans, vill du inte ha en svart mascara så välj brun mascara om du har blå eller gröna ögon. Det ger ett mjukare intryck. Har du bruna ögon så är det absolut den svarta mascaran som passar bäst och är klart snyggast. 
 
Lilte läppstift till slut och nu är jag redo för festen =)
 
Och du, ha en underbar helg =)