Ärliga svar på frågan - Hur mår du?

Ytterst få människor svarar ärligt på frågan: Hur mår du? Genom att titta folk i ögonen så kan man få reda på hur de verkligen mår, men av nån märklig anledning så svarar de flesta människor att de mår bra, men sen, när man har pratat med dem en stund, så kommer det fram både det ena och det andra.

Det verkar nästan som att det vore oartigt att svara "dåligt" på den frågan. Faktum är ju att massor med människor runt omkring oss mår dåligt, eller i alla fall "mindre bra". Kanske får man ett ärligare svar om man lägger en tydlig betoning på ordet MÅR. Men samtidigt så får man nog fråga sig, om man verkligen vill ha ett ärligt svar på den frågan, eller om man bara räknar med att den tillfrågade ska svara att han/hon mår bra... Det kan ju bli ganska omständigt och djupgående, och hur många gånger är man egentligen redo att agera amatörpsykolog? 

Jag har förmånen att ha underbara vänner, med dem kan jag vara "mig själv", ledsen, glad eller nånstans mittemellan....Och jag finns här för mina vänner också =). 

Var rädd om dina vänner =) 

Ha en underbar dag i det soliga fina vädret.

 

 
#1 - - Sabine-Välbefinnaren:

Håller med. Och som du säger så beror svaret också på hur man frågar. Om jag vet att en vän mår dåligt och frågar "på riktigt" så får jag också ett ärligt och riktigt svar. Men sen finns det ju också de stunder där man inte ens vill eller orkar svara "på riktigt". Kram kram och tack för fin blogg

Svar: Tack, kul att du gillar min blogg. Jag tycker det är roligt att du kommenterar mina inlägg. Kram, ha en bra kväll =
Anette Johanson