Ordna upp ditt liv ...

Har du som jag ett stökigt och överflödigt prylliv? Ta en dag ibland och ordna upp ditt liv....
 
Även om jag tycker att jag är ordningssam så har jag aldeles på tok för mycket prylar i skåp, lådor, garage och förråd. 
 
Mitt tips är: välj ett område att börja med, kanske skrivbordet, ta en av lådorna, töm ut allt, sortera och lägg innehållet där det ska vara. Och SLÄNG det du inte absolut måste ha kvar. 
 
Efter skrivbordet kanske det är dags för garderoberna, har du inte använt kläderna på några år, kassera, lägg ut på ex Tradera eller skänk bort till välgörenhet. Behåll bara dina favoriter i garderoben. 
 
Och hur är det i köksskåpen? Använder du alla karotter, tallrikar, glas eller finns de bara där ifall att? Släng, ge bort, det är så skönt när det tomma utrymmet blir större i skåpen. 
 
LYCKA TILL till oss alla, tänk så härligt att kunna bli fri från prylar du inte behöver =)