Jag saknar Jokkmokk, Ishotellet och snön...

Jag var på Jokkmokks marknad, heeeeelt fantastiskt. Det har varit min dröm i många år att få komma till Ishotellet och Jokkmokks marknad och i år, äntligen blev det av =)
Så coolt med renrace, Samer och annorlunda mat. Dessutom har de så härlig dialekt i norra Sverige...
 
Här är lite fantastiska foton från min underbara resa, titta och njut =)
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto: 42.374 personer kom till årets vintermarknad i Jokkmokk! Hoppas se er här igen, och alla ni andra som inte kunde komma i år. Space finns det gott om... här hundspann i trakten av Saltoluokta.
 
 
 
#1 - - Karpstryparn:

Själv tycker jag det är skönt att våren är här, uppenbarligen är den här väldigt tidigt i år dock.

Svar: Jag älskar att vi har olika årstider.
Anette Johanson

#2 - - Anonym:

Åh vad härligt det ser ut! är från jokkmokk men inte vart dit på flera år nu!

Svar: Kul att du är från Jokkmokk, det var så fint där =)
Anette Johanson

#3 - - esterii:

Välkommen igen till Norra Sverige.. Själv var jag en ren igår:)

Svar: Tack, kommer gärna tillbaka igen =) Var du en ren?
Anette Johanson