Må bra tips , upptäck glädjen i livet =)

Tag hjälp av dina vänner, be om hjälp att hitta livsglädjen. Vänner kan inspirera dig att hitta på saker.
 
Här är lite tips från mig...

Aerobics, gym, jogga, simma... eller någon annan typ av träning som du gillar.
Gå en promenad i skogen
Se en film eller gå på teater
Ta upp en gammal hobby
Bjud över vänner
Flirta med någon
Ta ett skönt bad
Gå till biblioteket och botanisera bland alla böcker, hitta nya ämnen som intresserar dig
Gillar du att teckna, måla eller fotografera?
Skaffa ett nytt intresse
Titta på gamla foton

Jag har varit utbränd.  Tack vare det så förstår jag vad det innebär att inte orka med så himla mycket.  Jag är så tacksam för min familj och mina vänner som stöttat mig under de senaste åren. Det var så hemskt att må så dåligt,  men till slut tog jag mig i kragen och tog hjälp av läkare och terapeuter.  Men att vara deprimerad och utmattad är en sjukdom. En hemsk sjukdom som gör att man blir psykisk sjuk och jag tror inte folk förstår hur illa den sjukdomen är..

Som väl är så har jag kommit ut ur min utbrändhet nu och jag har lärt mig att sätta gränser. Mina vänner förstår att jag inte orkar vara med på allt de hittar på. Ibland behöver jag bara vara hemma i lugn och ro.

 

Ha en underbar påsk ... 

 

 

 

 
#1 - - Qar:

Utbrändhet kommer snabbt tillbaka, ta väl hand om dig.

Svar: Tack, ska försöka ta det lite lugnt =)
Anette Johanson

#2 - - Lirrez:

Grymma tips (:

Svar: Tack, kul att du gillade tipsen, ha en bra dag =)
Anette Johanson